Блог

Як мотивувати працівників: премії чи корпоративний відпочинок?

Всі знають: бізнес – це люди. Ті, що його створили, та ті, хто підтримують. Тому дуже важливо не лише платити працівникам адекватну заробітну плату, а й мотивувати їх на нові досягнення. Як це зробити? Ми нарахували 3 популярні способи. Розглянемо їх по черзі та подивимось, чи всі вони приносять користь бізнесу!

Спосіб 1. Премія в конверті

Чи не найстаріший метод заохочення. Накинути «згори» до зарплати – просто, звично і… не завжди ефективно. Періодичні грошові подачки не вписуються в сучасні концепції. Згідно яких успішний бізнес – це злагоджена команда мотивованих людей. Кожен працівник – особистість, а не рядок у бухгалтерському звіті. 

Є й 2 інші важливі моменти, про які часто забувають (або взагалі не знають) працедавці.

1. Жодна мотивація не має сенсу, якщо у працівника не закритий базовий фінансовий рівень

Що це означає? Робота повинна забезпечувати хоча би 2 нижні ланки в піраміді потреб Маслоу. Це базові потреби («Моєї зарплати вистачає, щоби купувати продукти та речі, оплачувати рахунки тощо») та потреби в безпеці («В мене є робота, я не пропаду»). Коли ці 2 ланки закриті, можна рухатись далі – в сторону приналежності до групи, визнання та самовираження. Лише на цих рівнях в гру включається додаткова мотивація. 

2. Грошові бонуси діють обмежений час. І можуть навіть знизити ефективність працівника

Згідно досліджень, фінансова винагорода (зарплата або премія) мотивує працівників не довше 2-3 місяців. 

Більше того, в ході експерименту дослідники виявили, що премія за виконання роботи, яка і так подобається працівнику, знижує його мотивацію. Адже вона призводить до підміни цінностей. Мозок запускає ланцюжок: робота подобається – премія невелика – навіщо добре виконувати цю роботу?

Періодично видавати премії та підвищувати заробітну плату – нормально. Але на самих лише грошах dream team не збудувати. Фінансовий рівень – це база, на яку й потрібно набудовувати систему мотивації.

Спосіб 2. Офісний тімбілдінг

Більш сучасний підхід, який може бути ефективним, але часто програє на етапі реалізації. Колективні ігри (в тому числі психологічні), виїзди на шашлики та майстер-класи в офісі – все це добре, але в міру. 

Основна ціль подібних заходів – об’єднати колектив та переключитись з робочої рутини. Тому влаштовувати ігри та творчі заняття в офісі – не найкраща ідея. 

Оптимальний варіант – об’єднати тімбілдінг з поїздкою на 1-2 дні.

Аби все вдалося, потрібно:

  • Подбати про якісну організацію. В ідеалі – залучити провайдера, який сам підбере місце, складе програму, знайде тренера та забезпечить необхідний супровід.
  • Орієнтуватись в ситуації. Простий виїзд в гори чи банальні «алкотури» – це вчорашній день. Сьогодні в тренді медитація, тілесні та емоційні практики.
  • Враховувати рівень працівників. Популярні міні-ретрити (подорожі для саморозвитку) – чудовий варіант для топ-складу компанії. Вони дорожчі, складніші і орієнтовані на людей, котрі стоять на вершині кар’єрної драбини. Для працівників середньої ланки підійдуть короткі адреналінові тури. В них можна скинути стрес, здружитись з колегами та відчути, як народжується справжній командний дух.

Спосіб 3. Корпоративний туризм

Мова йде не про екскурсію для галочки, а про повноцінну мандрівку, в якій відпочинок поєднується з професійним навчанням та інтеграційними заняттями. Люди подорожують, спілкуються, вдосконалюють навички, разом отримують новий життєвий досвід. Це – тімбілдінг нового зразка, яким користуються прогресивні компанії. Топові HR-спеціалісти стверджують: людей потрібно мотивувати через враження та ставлення.

  • Новорічний корпоратив в Карпатах, ділова поїздка в Норвегію, рафтинг на гірській річці чи бізнес-тур у Європу – це враження. Вони надихають, мотивують та попереджують емоційне вигорання.
  • Корпоративний тур для компанії – чудовий спосіб сказати «дякую» працівникам та продемонструвати їм своє щире ставлення. Одне діло – працювати понад норму заради невизначеної премії, зовсім інше – добре виконувати свою роботу й поїхати на відпочинок в нову країну.

Західні компанії давно зрозуміли, що корпоративні виїзди та інтеграційні програми – найкраща інвестиція в персонал. Вона приносить прибуток у вигляді мотивованих кадрів, котрі працюють заради бізнесу, який про них дбає, а не заради ставки та стажу в трудовій.

Та навіть топові компанії не ризикують самостійно організовувати подорожі для персоналу. Це складно і майже завжди нерентабельно. Компанії довіряють корпоративні тури стороннім провайдерам, а не навантажують свого ейчера. Найкращий варіант – колаборація HR та запрошених спеціалістів. Штатний ейчер також має відпочити, а не думати, як зробити так, щоби відпочили інші.

Компанія Airbnb щороку витрачає 2 тисячі доларів на подорожі для кожного працівника. Керівництво Expensify раз на рік влаштовує 30-денну корпоративну подорож. В Sales Force людей возять на Гавайї, в Yahoo – на лижні курорти. Проте корпоративні поїздки доступні не лише великому бізнесу. Ми в «Юкрейн Тревел Лаб» маємо чудові пропозиції для малих та середніх компаній.

Корпоративний відпочинок з Ukraine Travel Lab: креативно та ефективно

Нудні екскурсії, корпоративні застілля та тури заїждженими місцями? Ні, забудьте! Ми пропонуємо:

  • авторські тури та цікаві маршрути;
  • продумані інтеграційні заходи: навчання, майстер-класи, вечері в колоритних місцях;
  • оригінальні сценарії корпоративних свят;
  • гнучкі програми, які ми підлаштовуємо під потреби клієнтів.

Якщо ви хочете збудувати потужну команду, яка подолає будь-які труднощі й справді любитиме свою роботу, зверніть увагу на корпоративні тури від Ukraine Travel Lab: по Україні та за кордон. Ми організовуємо як короткі виїзди для зняття стресу та неформального спілкування, так і тривалі подорожі, в яких народжуються справжні dream teams!

 

Співавторка статті – Оксана Щур-Шахова https://www.facebook.com/oxyha

Вас також може зацікавити

Ми з вами зв’яжемось

Дякуємо! Ми отримали Ваше повідомлення та невдовзі з Вами зв'яжемось.
Упс! Щось пішло не так. Будь ласка спробуйте ще раз пізніше.